Het verhaal achter mijn logo

Op de foto zet ik mijn eerste wankele stappen als freelancer vanaf camping Casa Valerosa in Catalonië, waar ik met mijn gezin van 2016 tot 2018 een Ik Vertrek-avontuur beleefde, inclusief alle hoogte- en dieptepunten die je daarbij verwacht (maar daarover een andere keer).

Dat mijn logo aan mozaïek doet denken, is dan ook niet toevallig. Mozaïek was daar alomtegenwoordig – vanwege Gaudí natuurlijk, maar dat niet alleen. Ik vind het leuk om dat stuk persoonlijke geschiedenis een plaats te geven, het maakt deel uit van wie ik ben.

Communicatie is natuurlijk een brede en daarmee ook een vage term. Wat is het precies dat ik bied? Ik heb geprobeerd de vormgever mondeling uit te leggen wat ik bedoelde, maar het lukte niet echt. Ik kreeg mooie voorstellen van ‘m; met kunstig gevlochten C’s en een mooie zakelijke uitstraling. Maar ik zag mezelf er niet in terug. Saai en zakelijk, mwah nee.

Uiteindelijk groef ik een stel kleurpotloden op en ging ik zelf aan het tekenen. Het duurde even, maar ik ben nog altijd blij met het resultaat. Want dit is precies wat ik bedoel:

* kleurrijk, divers en levendig
* het geheel is meer dan de som der delen
* elk stukje voegt iets toe
* er is samenhang, maar de steentjes zijn ook afzonderlijk te onderscheiden
* het voegwerk is niet het interessantst, maar wel belangrijk.

 

Lekker metaforisch dus:

– een organisatie (het geheel),
– de medewerkers en andere stakeholders (de onderdelen) en
– communicatie (het voegwerk dat de delen tot een stevig geheel voegt).

Sterk van binnen: weet wie je bent en waar je voor staat en verbind alle stakeholders daaraan. Dat is niet saai en zakelijk, maar het verwarmt en raakt. Reken maar dat dat zichtbaar en voelbaar wordt, zowel intern als extern. Sterk van binnen, mooi van buiten dus.

Daarom beweegt Connect Communicatie zich op het raakvlak van interne en externe communicatie volgens het aloude adagium; buiten winnen is binnen beginnen. Mijn bedrijf heet niet voor niets ‘Connect’. Connect verbindt. Medewerkers aan de organisatie en met elkaar. Werkvloer aan management. Klanten, leveranciers, donateurs en investeerders aan de missie van je organisatie. Zodat de neuzen dezelfde kant opstaan en iedereen met plezier en professionaliteit z’n werk kan doen.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *